• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84792
+
-

تولید ۴۵۰۰ تن گوشت گوساله  در مجتمع دامشهر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال جاری 4500 تن گوشت گوساله و ۸۴۰ تن گوشت گوسفند در مجتمع دامشهر تولید می‌شود. 

«علی‌اصغر همت» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد:‌ برای رسیدن به این میزان تولید و کاهش مخاطرات و بیماری‌های واگیردار، طرح انتقال واحدهای کاروانسرا و میدان دام به خارج از مجتمع در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد. 
وی در مورد ویژگی‌های مجتمع دامشهر قم توضیح داد: این مجتمع دامپروری در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال غربی و در مسیر جاده قم به گازران و ساوه در جنوب شرقی کوه نمک با هدف انتقال دامداری‌های استان به خارج از محدود شهری ساخته شد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود:‌ ظرفیت کل این مجتمع ۱۷۳ هزار و ۳۶۰ رأس دام سبک و سنگین در قالب 1۲۷۸ واحد (۵۷۱ واحد گوساله پرواری و ۷۰۷ واحد گوسفند پرواری) و ۳۲ باب کاروانسرای دامی و یک باب میدان عرضه دام به مساحت حدود 5 هکتار است.  همت گفت:‌ ۸۹۰ واحد این مجتمع به بهره‌برداری رسیده و ۷۱۵ واحد آن نیز فعال و نیمه‌فعال است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ تلاش می‌کنیم، با استفاده از ظرفیت مجتمع دامشهر و سایر مراکز تولید دام استان،‌ در سال جاری بیش از ۴۳ هزار تن گوشت قرمز در قم تولید شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید